13 Nisan 2015 Pazartesi

BAŞLARKEN

Farklı cümleler yazmıştım başlangıç için aslında. Ama göç ederken, mutlaka birşeylerinizi bırakırsınız ya yola çıktığınız yerde, ben de bu sefer, cümlelerimi Moskova’da bırakmışım farkında olmadan. Ve “ayni nehirde iki kere yıkanılmaz” felsefisine uygun olacak ki, cümleler benim olsa da, bizzat benim tarafımdan yazılmış olsa da, aynılarını tekrar yazabilmem mümkün değil. Ancak döndüğümde, ayni yerde bulursam onları, yeniden bir başlangıç daha yazarım...


Hayatımı yazsam roman olur derler ya, ben hep gezi yazısı olsun istedim. Biraz duygulu, her daim yeni, heyecanlı ve neşeli. İçinde aşk da olan, dans da. Enerjisi yüksek, koşan, yorulan, başa çıkma gücü olan. Bir miktar zorluk da kaçınılmaz tabii, ama trajedisiz, renkli…

Ve farkettim ki bu yolda ilerliyor hayat, önceleri sadece evler değişirken, şehirler ve ülkeler yenilenmeye başlıyor; öyleyse artık anlatmaya başlamalıyım. Gördüklerimi, güzel olan herşeyi, yeni insanları, eski alışkanlıkları, tarihleri, değişik tatları, bazen acı anları, farklı denizleri, deniz aşırı hikayeleri paylaşmalıyım. Oyunları, kitapları, şarkıları, bazen içimden gelen, bazen bütün şehirde yankılanan müziği paylaşmalıyım. Yağmur her yere aynı mı yağar, rüzgar hangi denizden hangi karaya en güçlü eser, güneş nerde içerden, nerde dışardan en iyi ısıtır, biliyorsam söylemeliyim. Yaşadığımı hissettiren herşeyi, okuyan herkes de yaşadığını tüm hücrelerinde hissettsin, gülümsesin diye yazmalıyım.

Ayrıca bu yolculuklarda Türk vatandaşı olmaktan kaynaklanan zorlukları, ‘Challenges of being a Turkish Citizen’ başlığı altında küçük notlar ve uyarılarla belirtmem gerektiğini hissediyorum. Ve bir de kadın olmak… Dünyayı dolaşan bir kadının gözünden dünya kadınları… “Free Woman Travels!” başlığı altında kadın duyarlılığı ve kadınca çelişkiler, kadını çekiştirenler…

Bu başlangıç, “önce yaşamak için yeterince zaman harca, kendi hikayelerini bul, ve ardından yaz” hissiyle gelen kendi halindeki gezi yazılarıma bir giriş… (Kendi içimize yaptığımız yolculuklarda ortaya çıkanlar da bir çeşit gezi yazısı değil midir?)  Artık yazarak paylaşmanın zamanı geldiğini söyleyen sese doğru bir adım…

Öyleyse başlayalım ve bakalım, biz mi yollardan geçiyoruz, yollar mı bizim içimizden…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.