31 Ağustos 2015 Pazartesi

RENGARENK BİR FESTİVAL - SAN JOSE PRIDE PARADE

Yoga dersim için saat 10 sularında evi terkediyorum. Caddeye çıktığımda, bazı yolların kapatılmış olduğunu ve insanların ellerinde açılır-kapanır sandalyeleriyle bir yerlere gitmekte olduğunu görüyorum. Bir sebepten gideceğim yere ulaşamayarak eve geri dönüyorum. Bu vesileyle de en renkli festivale katılıyorum!

Balkondan caddedeki rengarenk, neşeli geçidi seyrediyorum. Müzikler, danslar, kostümler, renkler, konfetiler ve tüm bunları keyifle izleyen bir kalabalık! Anlıyoruz ki San Jose’nin Pride Parade’i bugünmüş, yani bu yıl için 30 Ağustos’da!

Nedir Pride Parade? Herkesin birbirine, tercihlerine, tarzına, yaşam biçimine saygı duyduğu ülkelerde, tüm insanların birlikte eğlenerek kutlayabildikleri bir festival. Gayler, lezbiyenler, biseksüeller, transeksüellerin, onların hayatlarına ve seçimlerine saygılı diğer insanlarla birlikte güldüğü, eğlendiği renkli bir gün! Elele tutuşmak herkes için değil mi; öpüşmek birbirini seven herkes için? İşte özgürlüklerin kimseyi yormadan, kırmadan birbirini takip ettiği güneşli bir pazar…

Amerika’da farklı şehirlerde farklı tarihlerde kutlanan bu festivalin en önemlilerinden biri Haziran ayında San Fransisko’da gerçekleştiriliyor. San Jose’de ise ilki 1971 yılında bir düzine insanın Gaylerin hakkı için toplanmasıyla başlıyor. Ertesi yıl, ilk gay gazetesi olan Lambda News, etkinliğe destek veriyor. 1976 yılında, yüzlerce insan San Jose şehir merkezindeki St James Parkı’nda ilk kez resmi olarak Gay Pride Festival’ini kutluyor. Daha detaylı bilgi için aşağıdaki web sitesini ziyaret edebilirsiniz:

 Ben 40.sına denk geldim. Kaliforniya’da hatta artık tüm ABD’de eşcinsel evlilikler yasal. Görüyoruz ki 70li yıllarda her ülke farklı kavgalar veriyormuş. Bu kavramlara uzaktan el sallayan topluluklar var hala. Oysa herkesin özgür, eşit ve mutlu olduğu gökkuşağı renginde bir hayat ne kadar güzel!

Festival Alanı Girişindeki Çocuk Oyun Alanı






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.