17 Aralık 2017 Pazar

İYİ Kİ DOĞDUM!

İnsan hayatında herşeyin mükemmel olduğu çok az an vardır. İşte tam şu an, onlardan biri. Günbatımı, Pasifik, Mai Tai, pişmemiş taze balıklar, okyanus kokusu ve sevdiğim adam…

Zor zamanların geçmiş yıllarında, 32 yaşıma Hawaii’de, güneş okyanusun üzerinde yavaşça kaybolurken, ve renkler kokularla ahenk içinde, kusursuz bir akşam yemeğiyle gireceğim söylenseydi, hiçbir şeyi fazla umursamaz, hiçbir mevzuya uzunca kafa yorup üzülmezdim. Kalender kişiliğimi ikiyle çarpıp yaşardım hayatı.

Her bir gün batımı büyüttü beni. Geçen her mevsim, her bayram, her “Gördün mü günler yine kısaldı”lar, aşklar, kederler, kitaplar, anneler, babalar büyüttü. Kah yakalanan kah ıskalanan fırsatlar, kah kahkaha kah acı hıçkırık, kah elem keder kah zevki sefa… Ama hep düşlerim, içimdeki uslanmaz umut, ve her daim uzakları keşfe hazır meraklı kız çocuğu. Varsın biraz da yormuş olsun yıllar, değmez mi bu akşama?

Oahu adasının Waikiki sahilinde, Halekulani Hotel’e ait Orchids Restoran’da tuttum dileğimi, söndürdüm mumumu. Sonra afiyetle yedim şimdiye kadar yediğim en iyi hindistan cevizli pastayı. Tatlı sert bir Mai Tai, hafif bir esinti, ağzımda güzel tatlar… Elini tuttum, gözlerime baktı. Yeniden doğdum, iyi ki doğdum.

Aralık ayının yazında, doğduğu yerlerden çok çok uzakta bir kadın yeniden doğdu. Daha güçlü, umutlu ve heyecanlı. Yeni yaşımla beraber içimden mutluluk, sonsuz bir enerji ve tüm insanlığa yetecek bir sevgi akıyor…





*Orchids, hindistan cevizli pastası (Coconut Cake) ile ünlü. Istakozlu salatası ve sarı kanatlı tuna balığından yapılan Hawaiian Yellow Fin Ahi Tartare muhteşem lezzetlerinden sadece ikisi. Lasagnette hafif ve baharatlı. Mai Tai, kokteylerin başında geliyor ve adada içtiklerimin en iyisi. Kusursuz aşçılık, hafif ve tatmin edici yemekler, mükemmel servis. Doğum günü pastam, Orchids’in hediyesi! Bu da onların internet sitesi:

Mai Tai
Hawaiian Yellow Fin Ahi Tartare (birazı yenmiş)



Lobster Salad
Lasagnette



Coconut Cake 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.